Przejdź do treści

Jak stosować się do nowych obostrzeń covidowych?

    Pomimo trwałego stanu epidemii w kraju, wciąż przedsiębiorcy nie zostali wyposażeni w narzędzia, które pomogłyby im dostosować się do narzucanych restrykcji. Warto przed podjęciem działań przeanalizować sprawę nie tylko pod kątem marketingowym, ale również prawnym.

    Proste formy a znak towarowy

      Czy oznaczenie składające się z figur geometrycznych może być zarejestrowane jako znak towarowy i tym samym inni nie będą mogli go używać w zarejestrowanym zakresie?

      Kryptoreklama w mediach społecznościowych

        Ostatnimi czasy zrobiło się gorąco wśród influencerów oraz w mediach w związku z weryfikacją przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta czy treści sponsorowane na blogach, Instagramie lub Facebooku najbardziej popularnych twórców internetowych są należycie oznaczane i nie wprowadzają odbiorców w błąd.

        Jak zrobić remake?

          Co do zasady autorskie prawa majątkowe do filmu przysługują producentowi. Czy zatem twórcy chcący stworzyć własną, odświeżoną wersją kinowego przeboju zawsze muszą pytać o zgodę producentów pierwowzoru?

          Wrocławska Rada Kultury – dane osobowe a dostęp do informacji publicznej

            Czy można zobowiązać radnych do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji pozyskanych w związku z działaniem rady? Czy nałożenie takiego obowiązku skutecznie zablokuje konsultacje społeczne, które są kluczowym zadaniem radnych? Na prośbę wybranych społecznie radnych kancelaria pro bono przygotowała analizę prawną, w której krytycznie odnosi się do sposobu, w jaki jawność obrad Wrocławskiej Rady Kultury jest ograniczana dokumentami organizacyjnymi.

            Nazwisko jako znak towarowy

              Budowanie marki osobistej w dzisiejszych czasach jest bardzo popularne. Coraz częściej zdarzają się zgłoszenia rejestracji znaku towarowego w postaci imienia i nazwiska bądź pseudonimu.

              Znak towarowy a domena internetowa

                Zarejestrowany znak towarowy stanowi ograniczenie konkurentów w zakresie tworzenia domen internetowych. Warto zatem rozważyć rejestrację znaku towarowego, aby w przyszłości uniknąć problemów związanych z wykazywaniem, iż danego oznaczenia używało się wcześniej niż konkurent.